Tiedote 16.11.2022, Haapaveden nuorisotila

Haapaveden nuorisotilan kuntotarkastuksen tulosten perusteella tehtävät toimenpiteet

Haapaveden nuorisotila (Urheilutie 56, Haapavesi) on puurunkoinen pienelementeistä rakennettu tiiliverhoiltu rakennus, jonka rakennusvuosi on 1978. Kiinteistöön on tehty pienempiä korjauksia ja ilmanvaihto on uusittu vuonna 2014. Rakennus on peruskorjausiässä.

Kiinteistöstä tehtiin kaupungin toimeksiannosta kuntotarkastus Varjakka Oy:n toimesta. Tarkastuksen yhteydessä otettiin myös rakennenäytteitä. Kuntotarkastuksessa kiinteistössä ilmeni rakenneteknisiä korjaustarpeita. Tutkimuksessa havaittujen rakenneteknisten ongelmien vaikutuksesta sisäilmaan ei voida olla varmoja. Tästä syystä on tarkoituksenmukaista poistaa rakennus käytöstä toimintakauden 2022-2023 jälkeen ja tehdä tarveselvitys- ja hankesuunnitteluvaiheet, joissa tutkitaan joko nykyisten tilojen kunnostamista tai kokonaan uusien nuorisotilojen hankintaa. Peruskorjausta tehtäessä korjaukset tulee tehdä nykyisten lainsäädäntövaatimusten mukaisena.

Nuorisotilan toiminnot voivat jatkua normaalisti 31.5.2023 saakka.

Sulkemisajankohtaan mennessä tiedotetaan mahdollisista väistötiloista tai muista kiinteistöön liittyvistä ratkaisuista.

Lisätietoja:

tekninen johtaja Teemu Niemimäki p. 0447591200